Vi på Innesvingen följer Konsumetverkets riktlinjer för e-handel och returer. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år. Alla priser inkluderar moms och vi förbehåller oss rätten för slutförsäljning samt eventuella prisändringar och tryckfel. Observera att färger på produkterna kan variera något på grund av tekniska begränsningar i hur de visas på hemsidan.
Köpvillkor
Leverans
Vi strävar alltid efter att leverera dina varor så snabbt som möjligt. Leveranstiden är 2 – 5 arbetsdagar och vår leverantör är DHL. De flesta varor finns på lager, men ibland kan det hända att en vara är tillfälligt slut. I sådant fall kontaktar vi dig och informerar dig om den nya leveranstiden, vanligtvis 5 –14 arbetsdagar.
Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella fel i lagersaldot.
Frakt tillkommer på 89kr.
Observera, vid beställning av varor från olika butiker, fraktas man per paket.
Byten och retur
Vi erbjuder öppet köp och bytesrätt i 14 dagar – från leveranstillfället enligt distansavtalslagen. Varan ska vara oanvänd och ha sin etikett kvar på och/eller i kvar i sin orginalförpackning. Vid retur återbetalas endast varans pris, ej fraktkostnaden. För att returnera en produkt tillkommer det en avgift på 99kr för standard varor. För skrymmande varor som exempelvis väskor och vagnar, är avgiften 199kr. Klicka på länken (retur) för att få din retursedel skickat till dig genom att välja paketart och fylla i dina uppgifter, Alternativt sök på artikel; returfrakt. Det går även att lämna tillbaka dina varor i våra fysiska butiker, kostnadsfritt. När vi har mottagit din retur, sätts pengarna tillbaka på samma kontonummer som det dragits från alternativt stryks fakturan. Du har möjlighet att avbeställa din order, förutsatt att den inte redan har skickats från vårt lager.
Presentkort omfattas inte av öppetköp eller bytesrätt.
Betalning
Alla priser på vår webbplats är angivna i SEK inklusive moms. Eventuella fraktkostnader tillkommer och specificeras vid betalning. Vi accepterar betalning via – Amex, Apple Pay, Klarna, Maestro, Mastercard, UnionPay, Visa.
Inga kontouppgifter lagras hos oss, det sparar hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifikerade och garanterar en snabb och säker betalning.
Betalningstidpunkt
- Betalningen ska ske i samband med beställning. För fakturabetalning gäller Klarnas policy.
Dröjsmålsavgift
- Vid försenad betalning gäller Klarnas policy.
Reklamation
Om upptäcker en defekt eller skada på din vara, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att felet upptäcktes. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer. Vid godkännande av reklamtionen kan du välja mellan att få en ny vara, reparation eller full återbetalning. För att göra en reklamation, vänligen kontakta oss på [email protected] och ange ditt ordernummer och beskrivning av felet samt bild vid möjlighet.
Har du frågor eller funderingar? Vi löser det tillsammans!
Mejl: [email protected] / Telefon: 031 – 706 75 60